^Vissza
bilingual
logo
  
  
  
foto1 foto2 foto3 foto4 foto5

Videótárunkban az előző évek előadásairól is találhat videó részleteket.

Ébredő tavasz, avagy közös drámajáték a Megyeriben

Cseriti egyfelvonásban

Hófehérke

Beszámoló a DRÁMAJÁTÉK szakkör 2021/22. tanévi munkájáról

 

A DRÁMA MÓRSZERTANA nem elméleti ismeretek tanítását helyezi a középpontba, hanem a drámajáték eszköztárának és a különböző színházi nyelvek elemeinek megtapasztalását a tanulók saját tevékenységén keresztül. A drámás játéktevékenység célja az élményen keresztül történő megélés – megértés, valamint a kommunikáció, a kooperáció, a kreativitás, fejlesztése. A dráma a közös, cselekvő tevékenységek élménye révén segíti elő a tanulók alkotó- és kapcsolatteremtő készségének kibontakozását, testi-térbeli biztonságának javulását, idő- és ritmusérzékének fejlődését. Hozzájárul beszédük tisztaságához, szolgálja ön- és társismeretük gazdagodását, segít az oldottabb és könnyebb kapcsolatépítésben és az önkifejezésben. Pedagógiai értelemben a dráma „olyan játék, amely felépít egy képzeletbeli világot.” A módszer hozzásegít ahhoz, hogy egy-egy téma valódi élménnyé váljon a gyermekek számára, élethelyzetként, akcióként éljék meg azokat, hozzásegítve őket saját gondolataik, ötleteik kifejezéséhez és gyakorlati megvalósításához.

A „MEGYERIS HAGYOMÁNYOK” is ennek megfelelően épültek ki Iskolánkban 23 éve kezdődött a SZÍNJÁTSZÓ SZAKKÖR munkája.Minden évben más-más színdarab került feldolgozásra, majd májusban az Ifjúsági Ház színpadán be is mutattuk az egész éves munka gyümölcsét. Sajnos az utolsó 3 tanévben, EZT A KIALAKULT GYAKORLATOT FELÜLÍRTA A COVID, A JÁRVÁNYHELYZET. Az előző tanévekben már 2x is elkezdtük aPOCAHONTAScímű darab felújítását és próbáit. Sajnos a próbák és az előadások elmaradtak, hiszen 2020. március 16-tól egészen tanév végéig TÁVOKTATÁSI formában fejeztük be az iskolai feladatokat, 2021-ben szintén online volt a tavaszi oktatás, ebben a tanévben pedig sokszor voltunk osztályonként karanténban, NEM MERTÜK VÁLLALNI ismét a próbákat, mert nagyon frusztráló volt az előző két év félbemaradt próbafolyamata.

Ezért ebben a tanévben nem indítottunk színjátszó szakkört, hanem DRÁMAJÁTÉK szakkört hirdettem meg heti rendszerességgel keddi napokra 14-15 óráig.

A szakkör nagyon népszerű lett, a kezdeti 23 fős tagság fokozatosan feltöltődött 30 főre: Másodikostól hetedikesekig, vegyes korosztályú gyerekek alkották a játszókat.A gyerekek a játék örömét megélve hozták be újabb és újabb osztálytársaikat is a vegyes összetételű kis közösségünkbe. A szituációs-és csapatépítő drámás szabályjátékokkal, a tanítási drámákkal így elsődleges célunk nem egy színdarab színre vitele, hanem a csapatszellem, az együttműködés, a kommunikációs készségek, a memória, a kreativitás fejlesztése, erősítése volt. No és persze élmény volt együtt játszani.

A Covid helyzet olykor most is nehézségeket jelentett a szakkör életében is – többször kerültünk karanténba, sokszor maszkot kellett viselni, többen meg is betegedtek – de tanév végéig, ha kisebb döccenőkkel is, de „élőben” működünk, kitartottunk.

Szakkörünk szerepe átalakult, mert a szereplés helyett a csapatépítés került előtérbe, de abban szerintem maximálisan elérte a célját. Jó kis közösség alakult ki, melynek tagjai másodikostól hetedikes korosztályig vegyesen fiúk és lányok is voltak. Élményként élték meg a közös tevékenységeket, kreatívan gondolkodva és aktívan alkotva teltek a szakkörös délutánok, 3-kor szinte senki nem akart hazamenni, tovább beszélgettünk, játszottunk.

ÖSSZEGZÉSKÉNT – bár ez volt már a 3. tanév, amikor a járványhelyzet miatt nem tudtunk MÁJUSI MÓKA előadást tartani, azért a DRÁMÁS hagyományokat meg tudtuk őrizni, és a tanév elején meghirdetett módosított célokat próbáltuk elérni:

„Szeretsz MÁSOKKAL EGYÜTT játszani? Szeretnéd jól érezni magad társaiddal közös

játékokban, rögtönzésekben, szituációs játékokban? Szereted átélni és elképzelni a valóságot és a

mesés történeteket? Jó a fantáziád, jók az ötleteid? Szeretnéd megtanulni a kommunikáció minden újszerű formáját? Szeretnél még kreatívabbá válni? Ha igen, jelentkezz DRÁMÁS SZAKKÖRÜNKBE!”

TERVEK A KÖVETKEZŐ TANÉVRE: a szakköri tagok, játszók kívánságainak megfelelően szeretném megőrizni ezt az aktív kis közösségek, és a jövő tanévben is elindítanám a DRÁMAJÁTÉK SZAKKÖRT.

Remélem, hogy a következő tanévben már lehetőségünk lesz előadni is egy közösen tanulandó színdarabot is, a drámajáték szakkörrel esetlegesen párhuzamosan újrakezdő színjátszó szakkörrel is.

„Az oktatás egyénre koncentrál, a dráma az egyediségére, minden emberi lény különleges egyéniségére.”(Peter Slade)

2022. június 3.                      Makráné Várjon Katalin – szakköri vezető

 

Drámajáték szakköri névsor - 2021- 22. tanév

  1. 1.     Kühn Veronika 2.c
  2. 2.     Péli Petra Noémi 3.b
  3. 3.     Décsi Vilmos 3.b
  4. 4.     Jablonkai Anna Katalin 3.b
  5. 5.     Ónodi Zoé Lara 3.b
  6. 6.     Bencs Blanka Zsófia 3.b
  7. 7.     Kató Cintia Erzsébet 3.b
  8. 8.     Pongor Márk Csaba 3.c
  9. 9.     Bérces Kata Luca 4.b
  10. 10.  Kiss Előd Attila 4.b
  11. 11.  Lakatos György 4.b
  12. 12.  Pogány Levente 4.b
  13. 13.  Végh Károly 4.b
  14. 14.  Farkas Nóra Inez 4.b
  15. 15.  Bednárik Dalma 4.c
  16. 16.  Csorba Emília Éva 4.c
  17. 17.  Horváth Rebeka 4.c
  18. 18.  Krár Emese Enikő 4.c
  19. 19.  Piroska Regina 4.c
  20. 20.  Jakab Dzsesszika 4.c
  21. 21.  Tószegi Emma Sára 4.c
  22. 22.  Csiki Boglárka 4.c
  23. 23.  Szőcs Lilien Melinda 4.c
  24. 24.  Zollner Bendegúz 5.b
  25. 25.  Ladnyik Csanád 5.c
  26. 26.  Cselőtei Emma Nóra 6.a
  27. 27.  Kádár Tímea Linda 6.a
  28. 28.  Szent-Iványi Lili Zsuzsanna 6.a
  29. 29.  Harmincz Kira Judit 7.a
  30. 30.  Szmilkó Luca Flóra 7.a

Diákszéf

 

Határtalanul

 

Copyright © 2013. Megyeri Úti Általános Iskola Rights Reserved.